Μουσείο Ιατρικής Κρήτης
Ιατρική Σχολή, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μουσείο Ιατρικής / Eκπαιδευτικά προγράμματα A'βάθμιας εκπαίδευσης


«Από τον κήπο των βοτάνων στο εργαστήρι των ιαμάτων. Εργαστήρι βιωματικής δημιουργίας και έκφρασης».
Συνοπτική ξενάγηση στο Μουσείο κατά ομάδες. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας μια διαδικασία με στόχους τον πειραματισμό, τη βιωματική προσέγγιση μιας παλαιάς τέχνης και την αποτύπωση του επιλεγμένου αντικειμένου με διάφορα εκφραστικά μέσα. Οι μαθητές της πρώτης ομάδας παρακολουθούν ένα παιχνίδι προσομοίωσης με την παραδοσιακή τέχνη παρασκευής φαρμάκων από φυτικά υλικά προσαρμοσμένο στην ηλικία τους και τις μαθησιακές τους ανάγκες. Μαθαίνουν πως χρησιμοποιούνταν συσκευές από τη συλλογή του Μουσείου (καταποτιοκόπτης, γουδί- γουδοχέρι, αντίγραφο πλακιδίου, φαρμακευτικός ζυγός) για την παρασκευή φαρμάκων. Η δεύτερη ομάδα πειραματίζεται με διάφορα υλικά και τεχνικές από τον κόσμο των εφαρμοσμένων γραφικών τεχνών. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια αφίσα, ένα παλαιό φαρμακευτικό αντικείμενο, ή η μακέτα ενός παλιού φαρμακείου κατ΄ επιλογή.
  • Αριθμός συμμετεχόντων ομάδες των 8-10
  • Τάξεις Δ΄- Στ΄ Δημοτικού
  • Ενδεικτική διάρκεια 75’
  • Καλωσόρισμα- Ξενάγηση 20’
  • Εκπαιδευτική δράση 40’
  • Συνολική θεώρηση 15’
«Βιωματικό καλλιτεχνικό εργαστήρι δημιουργικής έκφρασης για τα φαρμακευτικά αρωματικά φυτά της Κρήτης»
Συνοπτική ξενάγηση στο Μουσείο. Οι μαθητές αξιοποιούν τις γνώσεις που απόκτησαν για τα φαρμακευτικά φυτά από την ξενάγηση στην αντίστοιχη έκθεση του Μουσείου.Με προσαρμογή του εργαστηρίου ανάλογα με τις ηλικίες των μαθητών, μικρές ομάδες θα δημιουργήσουν λουλούδια και άλλες κατασκευές από χαρτί. Μέσα από την παρατήρηση αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, έχοντας μάθει για την ιστορία και την σημασία των φυτών για την ιατρική και φαρμακευτική επιστήμη. Τα φυτά και η ιστορική διαδρομή τους από τη μυθολογία στην σύγχρονη επιστήμη φωτίζονται μέσα από ιχνογραφήματα, σελίδες ενός εικαστικού βοτανολογίου, κατασκευές σε χαρτί και άλλα φυσικά υλικά. Ανθη ανασύρονται από πίνακες ζωγραφικής και γίνονται χάρτινα, υφασμάτινα λουλούδια που μας διηγούνται την «προσωπική τους ιστορία». Ακολουθώντας την πολυαισθητηριακήβιωματική προσέγγιση μάθησης, οι μαθητές εισάγονται στον κόσμο των φαρμακευτικών φυτών μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία.
  • Συμμετέχοντες μαθητές ομάδες των 8-10
  • Τάξεις: Β΄- Γ΄ Δημοτικού
  • Ενδεικτική διάρκεια 75’
  • Καλωσόρισμα – Ξενάγηση 20’
  • Εκπαιδευτική δράση 40’
  • Συνολική θεώρηση 15’
«Γνωρίζω τα φαρμακευτικά φυτά: Δημιουργικά εκπαιδευτικά παιχνίδια».
Συνοπτική ξενάγηση στο Μουσείο. Επιτραπέζια εκπαιδευτικά παιχνίδια κλιμακούμενης δυσκολίας που αξιοποιούν μέσα από τα βιώματα των μαθητών τις γνώσεις τόσο από την ξενάγηση όσο και από τις ειδικές συνοδευτικές κάρτες για τα παιχνίδια με φωτογραφίες αντίστοιχων φαρμακευτικών φυτών. Τα παιδιά κατά μικρές ομάδες κινούνται με τα πιόνια τους σε ένα παιχνίδι που έχει τη γνωστή σε αυτά μορφή ως «φιδάκι». Και στα δύο παιχνίδια αξιοποιούν βασικές πληροφορίες για τα φαρμακευτικά φυτά προσαρμοσμένες στην ηλικία τους.
  • Συμμετέχοντες ομάδες των: 8-10
  • Τάξεις Β΄- Γ΄Δημοτικού
  • Ενδεικτική διάρκεια 75’
  • Καλωσόρισμα – Ξενάγηση 20’
  • Εκπαιδευτική δράση 40’
  • Συνολική θεώρηση 15’
«Ένα ταξίδι στο παρελθόν: εκπαιδευτικό παιχνίδι για τα φαρμακευτικά φυτά από την παραδοσιακή ιατρική στην ιατρική επιστήμη».
Συνοπτική ξενάγηση στο Μουσείο. Εκπαιδευτικό παιχνίδι με κάρτες κλιμακούμενης δυσκολίας: Παιχνίδι γνώσεων που αξιοποιεί μέσα από τα βιώματα των μαθητών τις γνώσεις τόσο από την ξενάγηση όσο και από το ειδικό συνοδευτικό φυλλάδιο για το παιχνίδι. Τα παιδιά κατά ομάδες κινούνται με τα πιόνια τους σε ένα λαβύρινθο και προσπαθούν, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για τα φαρμακευτικά φυτά, να φτάσουν στο τέλος του λαβυρίνθου.
  • Συμμετέχοντες ομάδες των 8-10
  • Τάξεις Δ΄ - Στ΄ Δημοτικού
  • Ενδεικτική διάρκεια 75’
  • Καλωσόρισμα – Ξενάγηση 20’
  • Εκπαιδευτική δράση 40’
  • Συνολική θεώρηση 15’
«Εργαστήριο του νεαρού γιατρού: ιστορίες αντικειμένων», «Εργαστήριο Υγιεινής και Προστασίας»
Συνοπτική ξενάγηση στο Μουσείο. Tα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αποκτούν γνώσεις για θέματα Ιατρικής και Βιολογίας μέσα από εκπαιδευτικά παιγνίδια και δραστηριότητες: • Ομάδα μαθητών μυείται στον κόσμο των ιατρικών εργαλείων και των μεγάλων επιστημόνων που χάραξαν δρόμους στην Ιατρική, Βιολογία κλπ.(Επιστήμες Υγείας?) Με το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Βρες το σωστό εργαλείο», ένα παιχνίδι αντιστοίχισης ιατρικών εργαλείων που αποτελούν εκθέματα του Μουσείου με κάρτες κλιμακούμενης δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία των μαθητών, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν παλιά εργαλεία και μηχανήματα και την αξιοποίησή τους τότε και σήμερα. • Μια άλλη ομάδα μαθητών μυείται στον κόσμο των μικροοργανισμών και ειδικότερα των ιών μέσα από ένα παιγνίδι γνώσεων με κάρτες. (προσομοίωση με το φιδάκι). Tέλος, τα παιδιά εκπαιδεύονται με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο στη χρήση των μέσων προστασίας που επιβάλλονται από τις συνθήκες πανδημίας.
  • Συμμετέχοντες σε ομάδες των: 8-10
  • Τάξεις Ε΄ - Στ΄ Δημοτικού
  • Ενδεικτική διάρκεια 75’
  • Καλωσόρισμα – Ξενάγηση 20’
  • Εκπαιδευτική δράση 40’
  • Συνολική θεώρηση 15’
«Εργαστήριο μικρού ερευνητή - Γνώρισε το σώμα σου: Παιχνίδι Ανατομίας»
Θα προσφερθεί μέσα στο Μουσείο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα μέσα από βιωματικό παιχνίδι με το ανθρώπινο πρόπλασμα προσαρμοσμένο στην ηλικία των μικρών μαθητών με εμψυχώτρια από το εργαστήριο Ανατομίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης. Μετά από μία σύντομη εισαγωγή με πολύ βασικές πληροφορίες για το ανθρώπινο σώμα κατάλληλες για την μικρή ηλικία των μαθητών, μέσα από αφήγηση σε ύφος παραμυθιού οι μαθητές βλέπουν τα βασικά μέρη του σώματος στο πρόπλασμα. Στη συνέχεια χωρίζονται σε ομάδες και πάνω σε μεγάλο χαρτόνι που έχει ζωγραφισμένο ένα περίγραμμα ανθρώπινου σώματος δημιουργούν κολάζ βάζοντας τα αντίστοιχα όργανα από χαρτί στη σωστή θέση. (Ενδεικτικό δείγμα του προπλάσματος υποβάλλεται στο συνημμένο αρχείο «Συνοδευτικό υλικό προγραμμάτων»).
  • Συμμετέχοντες ομάδες των : 12
  • Τάξεις A΄- ΣΤ΄Δημοτικού
  • Ενδεικτική διάρκεια 75’
  • Καλωσόρισμα- Ξενάγηση 25’
  • Εκπαιδευτική δράση 35’
  • Συνολική θεώρηση 15’
Ξενόγλωσσα εκπαιδευτικά προγράμματα
Το Μουσείο Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης προχωρά στην υλοποίηση επιλεγμένων εκπαιδευτικών δράσεων στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου. Η εκπαιδευτική επίσκεψη περιλαμβάνει ξενάγηση στο Μουσείο Ιατρικής, σύντομη παρουσίαση και εκπαιδευτικές δράσεις στα αγγλικά.

  • Διάρκεια συνολικής επίσκεψης για μαθητές Δημοτικού: 75’
  • Διάρκεια συνολικής επίσκεψης για μαθητές Γυμνασίου : 90’
  • Αναλυτικές πληροφορίες μετά από εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Πληροφορίες
τηλ: 2810 39 4562
10:00 - 14:00
καθημερινές
Ιατρική Σχολή
Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΤΘ 2208 ΤΚ 71003
Βούτες, Ηράκλειο Κρήτης